Tuesday, August 23, 2011

Kerja Amal "kot"

Assalamualaikum .
Ok entri kali ni mengenai kerja amal aku harini. ;)
Kerja amal ni dah menjadi aktiviti wajib jgk bg jabatab elektrik. ktowg bergotong-royong kt masjid teluk kemang. dekat je dgn poli pd. hahaha~ :D
Dlm masa yg sama gk, pihak ambank dgn berita harian pon join adventure skali. sb ni pon salah satu aktiviti khidmat sosial dorg gk. lps bersihkan kawasan masjid. dorg ade buat sembelih lembu. haaa~ h0k gini yg aku tunggukan sb sungguh mengelikan bg aku. Masa nk sembelih lembu tu, aku dgn senior yg lain kena dok pijak kayu panjang supaya lembu tu tk bergerak masa nk potong urat nafas dgn urat makan lembu tu. masa wak tu nk sembelih lembu tu. tetibe aku terasa ade benda tertembak dkt kaki aku. panas dan ade rasa benda cair. huh ! korg faham tak ape maknanya ? lembu tu lepas hajat. grrrr~ sabo je laa.
semua keje yg berkaitan dgn lembu tu 1st kot aku buat. dari keje tumbangkan lembu, lapah kulit lembu, potong daging² lembu. mmg memenatkan tp this is best bro. menimba pengalaman baru.
 tp sayangnya aku tk dpt nk rasa daging ni masa berbuka td. huh ! ni semua sb terlena lama sgt laa ni. huh ! habis terlajak aku dibuatnya. takde rezeki nk rasa masakan veteran org nogori ni nk buat cm ne. redha je laa~ :)
ok then. see u all next entri k. see ya~ :)

Terima Kasih Daun Keladi ! Kalau Sudi Singgah Lagi !

0 ulasan:

Post a Comment